Cusco

Idag kom vi fram till Cusco efter många om och men. Vi började vår resa igår från Huancayo – Lima, 6.30 timmar. I Lima hoppade vi på den buss som skulle ta oss till Cusco, 22 timmars bussresa hade vi framför oss. Jippi! Bussturen började bra. Jag sov bra under kvällen och det var riktigt mysigt att somna under färden. Tur att det var så sköna säten, typ fåtöljer. Dagens busstur har inte varit rolig, fy fan asså! Riktiga serpentinvägar, med stup på sidorna, stenar och grus som fallit ner över vägarna, alla kör som dårar och vi körde högt uppe bland molnen. Det var helt sjukt. Visst naturen är hur fin som helst men det går inte riktigt att njuta när man sitter på helspänn hela tiden. Jag var tvungen att ta en lugnande så rädd jag var. Verkligen inget kul alls! Som tur var lyckades jag somna en sväng. En stund efter att jag vaknat ser vi hur en lastbil precis har kört av vägen och ligger nere i ett stup, lugnande! Och inte nog med det, när vi var påväg in i Cusco var det någon som kört av vägen där med. Usch, jag mår dåligt av att bara tänka på bussresan. Skönt att vi kom fram hela!
.

Cusco verkar vara en mysig stad med massa små gångar i olika höjder, mysiga restauranger och caféer överallt. Mys! Dock är här mycket dyrare än vad det varit i både Lima och framförallt Huancayo men det kan man förstå för fy tusan vad mycket tursiter här är, det är helt galet! Här behöver vi inte vara rädda för att någon ska skratta åt oss för att vi är svenskar. Imorgon ska vi upptäcka staden :) Det ska bli skönt att krypa ner i den mjuka sängen nu.
God natt!
.

PUSS&KRAM


Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh, det låter jättemysigt!:D Ta mkt kort!! Saknar dig<3

2012-03-24 @ 09:50:22
URL: http://ssomisara.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag fick ont i magen när jag läste detta. Det får fan inte hända dig nåt!! Njut av allt det vackra, och håller med Sara, knäpp många bilder!! Saknar dig hjärtat!

2012-03-24 @ 22:52:47
URL: http://fanvadniceanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Som jag saknar dig! <3 Var rädda om er! <3

2012-04-04 @ 16:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0