Giftiga djur

Elin har. For att svara pa Saras tidigare kommentar om jag flippat pa farliga djur, ja det har jag. Det hela borjade med kackelackorna pa vart klaustrofobiskt lilla hostelrum i Hong Kong. Sedan var det ormen vid poolen i Vietnam. For att inte tala om de x antal rattor och x antal odlor vi sett. De flesta av odlorna vi sett har bott i rummet vi sovit i. Spindeln i johannas sang pa rummet i Phnom Penh gjorde att jag sov med ogonen oppna i tva dygn. Spindlarna i badrummet i Sihanoukville vid kusten i Kambodja var inte heller jattetrevliga att duscha med. Fladdermossen pa Tuol Sleng ar jag overtygad om bar pa rabies. Johanna envisas med att saga till mig djuren inte ar giftiga. Nonsens! Vi ar i Asien! I Kambodja! Har ar det ena djuret giftigare an det andra! Dessutom ar sjukvarden i Kambodja inte sarskilt bra. Fick veta av tva svenska killar att har finns ganska manga minor kvar sen kriget (vilket krig fortaljer inte historien). Sa ja, jag haller ogonen oppna. Haha:)
Men med eller utan denna breda fauna av giftiga djur trivs vi utmarkt, Kambodja ar underbart! Har ar supervarmt och soligt. Maten jattegod. Folket trevligt och otroligt hjalpsamt. Stranden fantastisk. Vattnet det varmaste, och klaraste vi badat i. Imorse vid sextiden kom vi till Siem Reep. Har ska vi spana in templen i Ankor Wat bade ikvall vid solnedgangen och imorgon tidigt vid soluppgangen som sags vara mycket vacker. 

PUSS&KRAM
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha! Jag misstänkte att ni inte skulle kunna undgå de "små" liven;) Men jag tycker det är lite charmigt jag. Att kliva i fladdermusbajs är inget att rekommendera. Inte heller att försöka döda kackelackorna, de får damp och börjar flygaattackera er då. Och det går inte att mosa dom, de är värre än "älgalusar". Johanna är stadsbo, så jag förväntar mig inte att hon ska veta vad en älglus. Men Elin, du vet väl?

2010-03-05 @ 23:35:32
URL: http://saramared.blogg.se/
Postat av: Elise

Haha! Elin du skriver alltid så roligt! :D Usch för krypen! Älglus? What the ? :D

2010-03-11 @ 13:55:12
URL: http://elisemansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0