Kina

Nu ar Peking avklarat.
Kinesiska muren var det haftigaste jag sett tror jag. Forbjudna staden var med maktigt men inte som muren. Vi har hunnit med mycket pa kort tid. I Peking ar det sa himla billigt. Vi har redan fyllt vara nastintill tomma ryggsackar, men det ar val bara till att kopa extra vaskor. Staden ar sjuktcool och sa himla stor. Avgaserna ligger verkligen tackta over staden men anda ar det sa rent pa gatorna.

I dag kom vi till Hong Kong efter en hemsk flygresa med turbulens i 3,5 timmar. Jag hatar att flyga. Men efter manga om och men kom vi fran till Hong Kong och att hitta ett boende trodde vi skulle vara enkelt. Det hade det nog varit ocksa om inte alla indier hade varit sa fruktansvart tjatiga och ackliga. Allt ar byggt pa hojden har sa i husen ar det hundramiljoner ganger med lagenheter och olika hostels. Ett tag kandes det som om vi aldrig mer skulle komma hem, for vi var sa langt in i en byggnad. Efter att vara ryggar var helt slut sa fragade vi tva engelskman om hjalp, sa de hjalpte till att hitta ett nagorlunda bra boende for en relativ peng. Det ar nog det minsta rummet jag sett. I morgon har vi planerat att aka till Disneyland. Det ser jag verkligen fram emot. I nagra dagar ska vi sedan upptacka staden innan vi aker vidare pa nya aventyr. Vart har vi annu inte bestamt.

Hoppas allt ar bra med er dar hemma!
PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0