Livet

Livet är en svårt. Åh, jag vill göra så mycket men man hinner inte med allt. Först på min lista står nu Norge med mina favorit brudar och sen självklart den efterlängtade Asien-resa. Men sen då? Jag kan ju inte börja plugga så snabbt? Eller jag kanske vill det? Missbruk och ungdomsvård, here I come! Nej, det är ju så mycket mer jag vill. Jag vill hinna med att bo en period i New York. Jag hoppas att det blir så till nästa höst. Men vad ska jag göra där? Ska jag jobba som au pair eller ska jag plugga min kost/kultur-fördjupning som jag så gärna vill. Bra att kombinera men jag tror inte jag vill stanna ett helt år. Tänk alla här hemma som jag kommer sakna. Sen vill jag åka och jobba som volontär i Afrika och jobba på barnhem. Men inte allt för länge. Och sen vill jag hinna resa ännu mer till Australien och sen tågluffa i Europa. Men om jag ska göra allt detta då kommer jag börja plugga så sent och det vill jag inte heller. Det är väl bara att ta det som det kommer...


Idag är en sån jobbig Johanna dag. När jag bara tänker och tänker och är på sånt riktigt tråkigt humör. Idag är en sån dag jag bara hade kunnat ligga hemma i min säng och tycka synd om mig själv. Jag tror faktiskt jag ska unna mig en sån dag med, men först jobba klart!
PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Vet exakt hur du känner, nördis! :)

2008-09-23 @ 17:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0