Chitta del Mare

Efter tre veckors semester är jag tillbaka på Alf. Här trivs jag bra. För tillfället är det ganska lugnt så jag passar på att skriva lite om min och Isabelles resa. Vi kom fram till Italien, Sicilien, Chitta del Mare vid 9 på kvällen. Vi gick och käkade god mat. Sen började äventyret. Isabelle hade tagit fel nyckel till hennes resväska, så hon fick bryta sig i i den och göra ett litet hål där hon fick dra ut allt. Ni ser det började bra. Dem första dagarna tog vi det lugnt, solade, badade, åt god mat, drack öl, skrattade, pratade, you know it. Efter att vi varit inne i den lilla byn Terrasini och köpt massa billig alkohol gick vi ner till hotellets nattklubb och dansade loss med italienare, gamla som barn. När det var slut där blev det tydligen efterfest hos mig och Isabelle med två italianos som jobbade på hotellet. På söndagen var vi inte alls pigga på den båttur som vi bokat in. Men vi tog oss i kragarna och åkte. Sjösjuk som jag är med. Men gud vad fint det var och varmt. Det hade kommit in afrikanskavindar så det var 10 grader mer än vad det brukar vara. Vi stannade några timmar på stranden i San Vito Lo Capo. Vi fick många trevliga pensionärskompisar. Bland annat träffade vi klago-Bengt, som bott på min gata. Haha, jag och Isabelle har skrattat och härmat han hela veckan. En dag åkte vi in till Palermo och shoppade lite, kulit. Vad har vi mer gjort? Festat med våra italienska homies. Isabelle tog till och med sönder våran toa, haha hur typiskt är inte det henne? Ätit massa massa mat. Glass i bulle, som är typiskt sicilianskt och as gott. Skrattat helt galet mycket. Jag har läst en bok. Hurra för mig, första i mitt liv typ. Mossvikens fruar hette det. Läs den! Sälvklart har vi solat och badat en massa, massa. Vi vaknade en kvart innan bussen gick från hotellet med panik. När vi åkte hem den 11 september var planet 6 timmar försenat. Knappt jobbigt att vänta. Men kul var det för Bengan blev ännu mera arg och klgisk. När vi lanade i Sverige sa han; "Jävla girs ö". Haha, det tyckte vi var skit kul iallafall. Sen satte vi oss i bilen till Halmstad


Några av mina bilder:

 
Is kämpar med väskan & god mat
 
Il turisti
 
Glass i bulle & Is alla alkoholic
 
Belvadere
 
Dancing queen
 
party & efterfest
 
happy
 
båttur
 
san vito lo capo
 
mat & is trasiga toa

twins
 
party
 
försup med småungar & "henke"  vår granne och jag
 
party is, jag och italioano
 
kaninis
 
världens sötaste hemlösa hund
 
hemfärd

Fler bilder kommer från Issas kamera =)
PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: Issy herself

haha, vilken klockren sammanfattning! :D

tänk för en vecka sen åkte vi bil med fransmännen till Palemo...

2008-09-15 @ 15:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0