Jobb.

Hej, här sitter sitter jag på jobbet och har ingenting att göra!

I söndags fick jag igång internet på min underbara rosa dator. Men igår krashade hela internetsystemet hemma så det blev ingen uppdatering igår.
Igår var det första dagen för mig på Arbetslivsförvaltningen (ALF). Det gick super bra. En lugn dag, men det kanske var lika bra. Efter åkte jag in till stan en snabbis för att träffa Ellan och Micki, trevligt. Jag var inne på baken och beställde nytt bankkort, så när jag får igång internet hemma ska jag skicka iväg beställningen. Jag ska ha en bild på Ebba på mitt kort, fint va?
Jag har åkt på en dunderförkylning. En riktig hemsk hosta, usch jag hatar det. Det är bara jag och mamma hemma i huset. Det är mysigt. Malin är i Malmö hos kusinerna och pappa har börjat jobba i Kungsbacka, så nu bor han i den lille husvagnen med sin kompis. Han kommer hem på torsdag igen, wiie. Det är tomt hemma, men skönt som sagt. En sak det verkligen är tomt utan är Ebba. Jag tänker på henne hela tiden. Det är så sjukt jobbigt. Så som jag saknar henne har jag aldrig saknat någon innan. Det gör verkligen ont i hjärtat. Jag hade tänkt att lägga upp en bild på mig och Ebba igår, men det funkade ju inte. Det var sista gången jag höll henne och fick träffa henne. Jag bar henne till bilen för att hon skulle åka iväg och aldrig mer komma hem. Den studen kommer jag aldrig glömma.


Nää nu måste jag springa iväg med posten till postrummet. Sen är det dags för lunch. Jag och Fiffe ska gå och luncha, det blir Åhlens buffé. Gotte.

Jag saknar Ebba!
PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0