Paus!

Jag har haft paus från datorn, internet och bloggen denna veckan, vilket kanske har märkts. Det har varit skönt och jag har hunnit med mycket denna veckan. Jag har inte alls jobbat lika mycket och solen har skinit hela veckan. Det gillar jag. Jag har kunnat leva ett riktigt liv!

Söndag:
I söndags var jag, Amanda, Hanna, Lisa och Micke på Hcp-badet och grillade. Det var gott. Vi fiskade krabbor och hade krabbrace. Mysigaste sommarkvällen hittills kanske? =) Vi hittade en Hinna Nemo krabba. En lyckoklo.

 
 
 
 


Måndag:
På måndags morgon jobbade jag och sedan var jag på stranden i Ugglarp med mamma och Molly. Lovely hundstrand.
Efter många om och men blev det Måndagsklubben. Men innan det var det förfest hos Peter med Isabelle och några fler. Min gulliga kusse Jacon fixade sedan in oss på Mk. Jag träffade postkillen, vi dansade, snackade och mös hela natten. När det blev ljust ute vid 5 tiden följde gulleplutten mig hem för en annan var ju tvungen att jobba klockan 8. Haha.



Tisdag:
Dagen började med städ på Hallägraskolan sen var jag på stranden i Ugglarp hela dagen med mamma, mormor och Molly. Efter det tog vi en sväng till Ge-kås och shoppade lite. Kul.
Lena ringde mig och frågade om jag kunde släppa ut Smilla. Klart. Boppan var med och den lille katten har blivit söt. Det är den enda katten jag litar på, bara så ni vet :P
Tim smsade och frågade om jag ville med och se Juvelen på B&B. Självklart var jag på det. Klockan 10 mötte jag upp Tim och Fiffe. Vi gick till morfars uteservering och drack lite öl. Emma, David och Elin kom förbi och sa hej. Sen gick vi mot B&B och där mötte vi upp Linda och Diana. Konserten var sjukt bra, synd bara att det var så lite folk.

 
  
 


Onsdag:
En trött Johanna vaknade upp och åkte till jobbet. Först Pålsbo och sen Hallägra. Innan jag gick in på Hallägraskolan och började så somnade jag i bilen 1 timme med benen ut genom fönstret. Haha. Undra hur det såg ut?
Sen blev det stranden en snabbis med mamma, mormor, Malin och Molly. Efter det mer jobb.
När jag kom hem fick jag panik, stressad som ett as var jag. För klockan sju skulle nämligen postkillen komma och hämta mig. Han och hans kompisar kom och vi åkte ut till Tylösand och träffade fler av deras kompisar. Dem grillade och vi drack öl på stranden utan för Maguns Uggla. Lite senare åkte jag och postis hem till honom och kollade på film. Han är mys.

Torsdag/ idag:
Jobb, stranden med Amanda. Idag har hon bränt bort kött i munnen så hon smakar tydligen bränd oxkuk. Haha. Undra hur det smakar.

Nu:
Ligger i min säng med Molly och äter naturgodis och bloggar. Lyssnar på Miss Li och har ångest för att mitt rum ser ut som en soptipp. Jag funderar på att städa det idag, men jag vet inte om jag orkar. Jag är sugen på flygande Jakob så snart ska min pappa laga det till mig.

Ikväll:
Ikväll ska jag och brudarna ut och ravea i Tylösand. Sista Fiestan för denna sommaren och jag har bara hunnit vara på en innan ikväll. Men vi kommer ha fett kul.

Veckans framsteg:
Molly har lärt sig att gå upp för trappan här hemma men hon kommer inte ner. Så om man inte hittar henne vet man var hon befinner sig.


Nu ska jag duscha.
PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0