Oväder.

Är det inte typisk svensk sommar?
Regn, Regn, Blixtrar och Dunder. Det var nog inte bara jag som vaknade vid kvart över 6 av åskan. En sådan hög åskknall har jag aldrig hört i hela mitt liv. Jag är sjukt rädd för åskan sen den dagen vi satt i bilen på väg hem från stranden från några år sedan och det slog ner i bilen. Usch, den tanken. Det är verkligen det värsta jag vet. När den första smällen kommit hoppades jag på att det var över, jag låg vaken i min säng. Det kom en till och jag gav upp, tassade in till mamma och pappa, som redan låg redo för att jag skulle komma in. Jag la mig mellan dem som om jag var liten igen, vilket lättnad, rädslan försvann liskom åskan eller i alla fall dem höga knallarna.
Haha, vilken lite tönt jag är men tryggt kändes det.


Min tjej

Nu ser jag visst att det har slutat regna. Skönt. Men förmodligen kommer det börja snart igen, men man kan ju alltid hoppas.
PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: Lisa

usch, jag var också livrädd :-P

2008-07-09 @ 12:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0