Mina tankar om färger.

I min hjärna finns det rätt mycket olika och konstiga tankar. Men det är två frågor som är så in åt helvetes irriterande. Jag kan inte sluta tänka på dem. Gah.

Man kan inte skapa en ny färg, för hur skulle den se ut?

-
Det enda man tänker på är nyanser av färger som redan finns. Hjärnan kan tydligen inte uppfatta mer färger än vad den redan gör. Men det sägs att vissa djur kan se färger som inte vi kan se. Men hur sjutton ser dem färgerna ut? Jag vill vara ett sånt djur, så jag kan få svar på min retliga fråga.

Hur förklarar man en färg för en bild?

-
Man kan ju inte säga att blått är som himlen eller vattnet, för en bild vet ju inte hur den ser ut. Det enda jag kommer på som man skulle kunna beskriva med är kallt och varmt. Hur det känns, men det är ju långt ifrån samma sak. Fan, jag blir galen på detta. Måste kasnke fråga en bild om hur dem tror det ser ut? Fast det går ju inte heller. Haha min hjärna är snurr.


Jag blir inte klok av detta!
PUSS&KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0