Vad är ångest?

Ångest!
Vad är ångest egentligen? Det var dagens fråga på filosofin. För mig som har ångest dagligen var det inte så svårt att svara på. För andra kanske det inte är lika enkelt eller så känns ångesten olika beroende för person till person. Va glada för om ni inte ens får ångest. Finns det positiv ångest? Ge mig den nu i så fall! För vissa kommer ångesten innan och för andra efter man gjort eller inte gjort något, detta kan också bero på vilken sitation man är i. Är ångest bara ett oro som finns i hjärnan eller är det något värre? Ja, vad är ångest egentligen!?
För tillfället sitter jag och har sjukt mycket ångest, jag är så jävla depp nu så det är inte sant. Kom och gör mig glad snälla. Jag skrev precis ett "dödsbrev" till min lärare (kändes det som). Han kommer bli rädd för mig när han får min loggbok i morgon.
Denna veckan är det bara för mycket. Hundra saker att göra i skolan och jag orkar ingenting längre. Hur ska det sluta? Jag kan ju inte bara ge upp nu? 1 månad innan studenten, men jag orkar inte. Jag håller på att bli galen. Min skoltrötthet blir bara värre och värre för varje dag som går. Jag har varit extremt skoltrött sedan högstadiet och det har inte försvunnit. Funderat på att ta sabbatsår, hoppa av och massa skit, men jag har kämpat som en gnu för att inte göra det och nu är det illa, när det är som mest i skolan med..
Inte nog med skolan denna veckan så ska jag jobba som ett as, hur ska jag orka? Jobba på Lummer (4h) Tisdag, Onsdag & Fredag. Slottsjort (7h); Fredag, Lördag & Söndag och lilla Sömntutan Lördag & Söndag, såklart! Jag kommer inte hinna träna något i veckan och på onsdag är det Valborg och jag kommer få sån ångest för att jag går ut när jag egentligen inte hinner. För tillfället känner jag inte ens för att få en droppe alkohol i mig, eller göra mig fin eller göra något överhuvudtaget. Gaah! På onsdag ska iallfall Projektrapporten och Självbiografin in, så då är det två mindre saker kvar att göra, men det kommer väl mer..
Ge mig ork och lust till att leva. Nu, snälla! Där kom tårarna, så nu går jag och lägger mig hos Otto gås och Supersöt Hund.

Lovely Kurt Nilsen <3 - Push Push



By the way, jag är kär i Tobbe Trollkar och Brolle Jr.
PUSS&KRAM


Kommentarer
Postat av: Lisa

vet precis hur du känner dig. håll ut, det är inte långt kvar, o studentdagen är värt allt plugg. lovar :-*

2008-04-29 @ 00:29:03
URL: http://lisahelenah.blogg.se
Postat av: Hanniz

kom igen plutti, kämpilow nu! det är bara idag och onsdag kvar sen är du "ledig" trots allt jobb. vi kan ha pluggdag hos mig på lovet o peppa varandra istället. otto är söt haha! med ebbi mest.
ses imorgon :*:* loveu!

2008-04-29 @ 07:46:16
Postat av: Amanda

Det löser sig snuttis :*
Du är ju bästa tjejen ju!

2008-04-29 @ 17:32:03
Postat av: TANJABABY

eftersom att du är bäst - så klarar du detta :*
tanjizen har också massor , men ser det från den ljusa sidan, mohaha!

OCH ett träningskort har hon skaffat - mer tid till johanna love

2008-04-29 @ 18:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0