Handla.

Att handla mat är det bästa jag vet, framförallt stor handla, och det ska vara själv. Usch, vad hemskt det låter, 18 år och älskar handla mat. Jag kommer bli en sån riktig hemma fru som tar hand om barnen, handlar och lagar mat. Jag kom precis hem med ett stor lass för femtonhundra spänn. Det satt fint i köket ska jag säga. Det bästa med att handla själv är att man får bestämma allt man vill ha och inget blir fel, hur bra är inte det liksom? Jag köpte massa goda saker, framförallt frukt och grönsaker.
På kulturen i skolan ska vi skriva om ett lands matkultur, jag blev så inspirerad till massa nya maträtter, vi pratade om mat konstant i två timmar och jag bara satt där och var så sjukt sugen.

Jag lånade en bok på biblioteket i skolan med, som heter "Tutti Frutti". Bara massa goda frukter i som man kan läsa om. Till exempel så är Kaktursfikon som är bra mot bakfylla och kan bidra med 50% mindra symptom, hur bra låter inte det? I love it!

När jag kom hem från min handlingstur på Maxi, ställde jag mig och lagade mat och min lillasyster, snäll som man är. Hanna, jag gjorde vår favorit pastasås, med bacon, den blev så god!
Sen ställde jag mig och gjorde en supergod fruksallad. När jag var och handlade köpte jag lite exotiska frukter som jag var tvungen att pröva att ha i, och det var super gott, framförallt Lichtin, som jag inte smakat innan men den var nog det godaste jag ätit på länge!

I fruktsalladen hade jag:
♥ Banan
♥ Äpple
♥ Kiwi
♥ Päron
♥ Ananas
♥ Apelsin
♥ Vindruvor
♥ Physalis
♥ Passionsfrukt 
♥ Litchi (den röda)
♥ Kumquat
♥ Kaktusfikon (Bra mot bakfylla)

Hur gott som helst!
image166

Nu ska jag åka iväg och träna lite pump,
När jag kommer hem blir det grillning, gott!
PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: hanniz

ÅH. kom och gör god mat och fruktsallad till mig med!! puss:*:*

2008-04-24 @ 18:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0